سری جدید عکسهایی از المپیک ۲۰۰۸ چین

عکسهایی باکیفیت بالا رو براتون گذاشتم امیدوارم لذت ببرید

Canada, My India! by syngspeed.

.

2008奥运会开幕式&2008 Olympic Games opening ceremony by wolfmars.

.

2008奥运会开幕式&2008 Olympic Games opening ceremony by wolfmars.

.

2008奥运会开幕式&2008 Olympic Games opening ceremony by wolfmars.

.

2008奥运会开幕式&2008 Olympic Games opening ceremony by wolfmars.

شگرد تبلیغاتی چینی ها در المپیک

مدیرکل دفتر تبلیغات وزارت ارشاد گفت: مردم و صنایع کشور، مبهوت هجمه های تبلیغاتی چین در خلال المپیک 2008 نشوند.

علیرضا کریمی در گفت و گو با فارس اظهارداشت: یک بخش از اقتصاد، اقتصاد سیاسی است که یکی از جلوه های آن بر روی دولتها و حکومتها ظهور و بروز می یابد.

وی با بیان اینکه مبتنی بر برخی تعاملات، اقتصاد به جایی می رسد که در خدمت سیاست درآید افزود: آنچه سبب می شود تا به برخی کشورها اجازه داده شود به برگزاری مسابقات پرسروصدا، پر زرق و برق و درآمدزا اقدام کنند، ناشی همین تعاملات سیاسی است.

مدیرکل دفتر تبلیغات وزارت ارشاد گفت: با توجه به هجمه ای که چینیها به کشورهای مختلف جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکایی وارد می کند، این کشورها را مجبور کرده اند تا در شرایطی قرار گیرند که مبتنی بر یک حساب و کتاب مشخص، مفر و امکان بروز برتری چین را در پس عناوینی چون المپیک فراهم کنند.

وی افزود: چین در این فضا به اعمال هجمه های تبلیغاتی پرداخته که گرچه کشورهای بزرگ مبهوت آن نمی شوند ولی کشورهای جهان سومی متحیرانه، یکبار دیگر از قدرت چین دچار خوف شده و محصولات چینی را به عنوان یک محصول جاافتاده پذیرا می شوند. کمااینکه چین نیز بیکار ننشسته و برخلاف گذشته به ارتقای کیفیت محصولات خود اقدام می کند.
کریمی گفت: قطعا در یک فضای تبلیغی و با بالا بودن کیفیت محصولات و در عین حال پایین بودن قیمت، اکثر کشورهای جهان به خصوص جهان سومی ها طالب خرید محصولات چینی خواهند شد.

مراقبت تبلیغات آرام و پرحجم چین باشیم

مدیرکل دفتر تبلیغات وزارت ارشاد هشدار دارد: تبلیغاتی که در قالب المپیک صورت می گیرد از آن نوع تبلیغات آرام و پرحجم است، آرام از آن جهت که کسی باور نمی کند که تبلیغ برای المپیک در پی اهداف تبلیغی برای ارائه محصولات حوزه صنعت، موادغذایی، پیشرفتهای علمی و ... چین صورت گیرد، چراکه همه آن را به تبلیغات ورزشی محدود می بینند.
وی با بیان اینکه برتری در ورزش، همیشه از علامات دیگری در دل خود نشان دارد افزود: کما اینکه حجم بالای تبلیغ در هر مورد (به طور مستقیم و غیرمستقیم)، یک مفهوم دارد و آن گرایش به خرید کالا یا خدمتی خاص است.

آسودگی خیال فرانسویها و آمریکاییها از تبلیغات جاری

کریمی با بیان اینکه با برتری چین در المپیک و طرح بیش از پیش آن، زمینه صدور محصولات آن به کشورهای مختلف جهان فراهم خواهد شد افزود: در این قالب فرانسویها و آمریکاییها که از نفوذ محصولات چینی به خصوص منسوجات و... در امن نبودند، با نفوذ چین در سایر مرزها، به آسادگی خیال در این خصوص می رسند.

فرهنگ حمایت از تولیدات داخلی ترویج شود

مدیرکل دفتر تبلیغات وزارت ارشاد تاکید کرد: با توجه به اینکه این هجومهای تبلیغاتی کاملا حساب شده است ، باید با یک فرهنگسازی مناسب به دفاع از تولیدات داخلی پرداخته شود.

وی افزود: اگر در این خصوص حرکتی شکل نگیرد باید منتظر روزی بود که سایر بخشهای اقتصادی به سرنوشت صنعت منسوجات و کیف و کفش دچار شده اند و اقتصاد شکست سنگین و غیرقابل جبرانی را تجربه می کند.

رسانه ها توخالی بودن تبلیغات را به مردم تفهیم کنند

کریمی با تاکید بر اینکه تبلیغات صورت گرفته از سوی رسانه های جهانی در خصوص چین تنها با هدف حجیم کردن برتری چینیها است افزود: رسانه های داخلی باید توخالی بودن این تبلیغات را به مردم تفهیم نمایند و تنها جذابه المپیک را به واقع به بحث ورزشی آن محدود کنند.
وی افزود: اگر نتوان اینگونه مسایل را به درستی مدیریت نمود، طرح و برنامه ای که برای سال 1404 کشور تدوین شده با خطرات جدی در اجرا روبرو خواهند شد که جبران تبعات آن به هیچ وجه ممکن نخواهد بود.

__________________

عکس هایی از المپیک ۲۰۰۸چین








__________________

__________________